پاورپوینت آموزش مبتني بر رويكرد تربيتي در جهت تحقق اهداف ذيل با توجه به ظرفيت ها و توانايي هاي مغز|پی ایی

پاورپوینت آموزش مبتني بر رويكرد تربيتي در جهت تحقق اهداف ذيل با توجه به ظرفيت ها و توانايي هاي مغز

دسته بندی فایل: گوناگون
کلمات کلیدی مطلب:آموزش مبتني بر رويكرد تربيتي در جهت تحقق اهداف ذيل با توجه به ظرفيت ها و توانايي هاي مغز, دانلود پاورپوینت آموزش مبتني بر رويكرد تربيتي در جهت تحقق اهداف ذيل با توجه به ظرفيت ها و توانايي هاي مغز, پاورپوینت در مورد آموزش مبتني بر رويكرد تربيتي در جهت,,,
نمونه ی دیگری از مجموعه فایل ها با عنوان پاورپوینت آموزش مبتني بر رويكرد تربيتي در جهت تحقق اهداف ذيل با توجه به ظرفيت ها و توانايي هاي مغز آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
پاورپوینت آموزش مبتني بر رويكرد تربيتي در جهت تحقق اهداف ذيل با توجه به ظرفيت ها و توانايي هاي مغز

دانلود ،
با فرمت ppt و در 105 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مغزی که چیزی ندیده ،نشنیده و نگفته ،فکر ،نیز نمی تواند بکند.
وَمَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِمَا لاَ يَسْمَعُ
إِلاَّ دُعَاءً وَنِدَاءً صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ (171)
و
بحث کردن با کسانی که ایمان نمی آورند ،مانند این می ماند که کسی ،با کسی
که غیر از صدای معمولی و بانگ ،چیزی را تشخیص نمی دهد جر و بحث کند .این ها
کر و گنگ و کور مادرزادی هستند.به این خاطر این ها فکر نیز نمی کنند.
آموزش مبتني بر رويكرد تربيتي در جهت تحقق اهداف ذيل با توجه به ظرفيت ها و توانايي هاي مغز
تنوع بخشي و ايجاد انعطاف در شيوه هاي آموزشي و اشاعه ي روش هاي غير مستقيم ، فعال و مؤثر در فرآيند ياددهي – يادگيري.
ارتقاء انگيزه ي تحصيلي و بهبود پيشرفت تحصيلي - تربيتي دانش آموزان.
افزايش سطح تعامل معلمان و دانش آموزان.
افزايش شادابي و نشاط در محيط كلاس هاي درس و جريان ياددهي – يادگيري.
مغز و فرایند یاد گیری
بهترین
کاری که مغز انسان انجام می دهد یادگیری است. يادگيري مغز را تغيير مي
دهد؛ زيرا مغز مي تواند با هر رفتار، اعم از تحريكي جديد يا رفتارهاي
تكرارشده(تجربه) خود را از نو عصب كشي كند.
مغز انسان بیشترین مساحت
قشر غیر تخصصی را در گونه های مختلف جهان دارد که تا به حال عملکرد خاصی
از خود نشان نداده است. (هاوارد 1994) همین امر است که انعطاف خارق العاده
ای را برای یادگیری به انسان می دهد.
دندريت ها اشعابات شاخه مانندي هستند كه وقتي محيط پربار باشد، از جسم سلولي منشعب مي شوند.
نورون ها معمولاً با نورون مجاور خود مرتبط هستند.
پيوندهاي بيشتر براي ايجاد ارتباطات،
كارآيي بيشتري ايجاد مي كند؛
درست مانند زماني كه در اثر ترافيك در شهر، ميان برهايي ايجاد مي شود و مسيرهاي متفاوت نيز راه هاي فرار به وجود مي آورند.
ما به عنوان آموزشگر، بايد مباني اين مراحل را بررسي كنيم، شايد كه به بينش هاي مفيدي در مورد نحوه ي يادگيري دانش آموزان دست يابيم. تهدید
هایی نظیر : اضطراب ،انگشت نمایی ،مهلت های غیر واقعی ،نگه داشتن کودک پس
از زمان مقرر در مدرسه ،تحقیر ،تمسخر ،بی پناهی یا زور گویی بسیاری از
دانش آموزان،کاری بهتر از ماندن در مدرسه را ندارند و اگر ماندن در
مدرسه،تجربه ای تلخ باشد،این احساس بد،نظر کلی دانش آموز را درباره
معلم،کلاس و مدرسه خراب می کند.
منابع پر بار سازی محیط وقتی
محیط را پربار کنیم،قشر مخ ،ضخیم تر و شعبه های دندریتی و مهره های رشد
بیشتر و اجسام سلولی بزرگتر می شوند.(هلی1990)
منابع برای پربارسازی محیط یادگیری
منابع برای پربارسازی محیط یادگیری بی شمارند از جمله:
خواندن و زبان
تحریک حرکتی
تفکر و حل مسأله
هنر
محیط اطراف
دو عامل مهم در نمو مغز کارآ تر
اول این که مطلب یادگیری ضمن جدید بودن ،چالش پذیرنیز باشد.
دوم روشی یافت که :
فراگیران ضمن تجربه کردن ،بتوانند به معلم خود بازخورد بدهند واز او بازخورد بگیرند(باز خورد تعاملی)

آموزش مبتني بر رويكرد تربيتي در جهت تحقق اهداف ذيل با توجه به ظرفيت ها و توانايي هاي مغز

دانلود پاورپوینت آموزش مبتني بر رويكرد تربيتي در جهت تحقق اهداف ذيل با توجه به ظرفيت ها و توانايي هاي مغز

پاورپوینت در مورد آموزش مبتني بر رويكرد تربيتي در جهت